Lidt jule-sjov skal der da være råd til…

Er det en kommunes opgave – for skatteborgernes penge – at lave “muntre” kampagner ved jule tid, med det formål at cyklister skal køre pænere? Det mener man på Frederiksberg rådhus.

En YouTube-video, en Facebookside, et event- og kommunikationsbureau og en konkurrence koster Frederiksberg Kommune omkring 250.000 kroner på årets budget

Hos Frederiksberg Vej- og Parkafdeling under By- og Miljøudvalget fortæller  man, at kampagnen skal skabe »positiv dialog« og ikke »en løftet  pegefinger«.

»Julemanden er jo en vi alle sammen godt vil passe på – han er bare ikke så  øvet i trafikken«, siger Lene Hansen fra centeret for Vej og Park i  Frederiksberg Kommune.

Perfekt hvis Lene ville betale spøgen selv, eller finde en privat sponsor til den geniale ide – men nu blot endnu et eksempel på at “Nice to have” bliver til “Need to have”, når: det er andres penge der anvendes, ingen står til ansvar og ingen “kunder” kan bestemme noget. De sagesløse Frederiksberg borgere har jo ikke muligheden (uden at flytte) for at vælge en anden “Frederiksberg Kommune”, hvis de ikke er tilfredse.

 

Du betaler: 250.000 kr

Leave a Reply

Your email address will not be published.