“Vi skal have Iphones” mente de 49 medlemmer af Københavns borger repræsentation i 2010. Og det er jo også en dejlig smart mobil telefon, specielt hvis man ikke skal betale for den selv. Til en sådan smartphone hører naturligt et abonnement, men administrationen i Københavns kommune syntes ikke det var værd at overveje at forhandle sig til en fornuftig aftale med deres teleselskab TDC. Resultat : De sikkert uundværlige repræsentanter for borgerne, brugte for 543.000 kr på deres nye smartphones (link til artikel). Løsgænger, valgt for enhedslisten Jaleh Tavakolis brugte alene for 100.000 kr på at hente livsvigtige mails ned til sin Iphone og social demokraten Jesper Christensen brugte 57.000 kr. Hr. Christensen havde i embeds medfører en lang række udenlandsrejser, og da det er afgørende vigtigt for den danske skatteborgers ve og vel at Hr. Christensen kan læse sine mails 24-7-365, var det bydende nødvendigt at han data roamede konstant på disse rejser. Wi-fi løsning (gratis) er ikke god nok – når Du betaler. Endnu et skole eksempel på hvad der sker, når ingen føler ansvar og ingen står til regnskab. Med over 60.000 ansatte – 60.000 – er Københavns kommune en af landets største arbejdsgivere og de kan derfor forhandle sig til meget lave flat-rate aftaler på mobil trafik. Men det er jo ikke nogens penge, så who cares…..
Du betaler: 450.000